Blogi

HomeRun on todellinen kunnari

14.7.2020

Asiakaspalautteita lukiessa voi joskus tulla kylmät väreet ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että palaute on näin upeaa: ”Tiedottaminen loistavaa. Työtekijät ystävällisiä ja siistejä. Osaltani koko homma sujui niin, että en olisi ikinä uskonut tällaiseen suoritukseen. Iso KIITOS!!”

Olemme saaneet asiakkailtamme runsaasti vastaavanlaisia palautteita urakoiden aikaisesta viestinnästä. Aivan yksin emme tässä ole onnistuneet, vaan luotamme myös tiedottamisessa rautaisiin ammattilaisiin. Meillä on ollut vuodesta 2016 urakoissamme käytössä Homerun-työkalu (ent. Taloinfo), joka on digitaalinen ratkaisu uudis- ja korjausrakentamisen kaltaisillemme toimijoille: urakoitsijoille, rakennusliikkeille sekä insinööritoimistoille.

HomeRun on auttanut meitä keskittämään ja tehostamaan rakennusprojektinhallinnan, projekti- ja asukasviestinnän sekä digitalisoimaan materiaalitilaukset esimerkiksi osakasmuutoksissa.

Alusta alkaen HomeRunin mukana

HomeRun on ollut käytössämme aivan palvelun alusta lähtien, joten olemme päässeet näkemään sen huiman kehityksen. Olemme myös olleet kehittämässä palvelua antamalla kehitysideoita ja ottamalla uusia ominaisuuksia koekäyttöön. Meille HomeRun on ollut todellinen kunnari.

”Respect Project on loistava esimerkki asiakkaastamme, joka on ollut alusta asti mukana ja auttanut meitä viemään ohjelmaamme uudelle tasolle, niin että hyöty rakennusliikkeelle ja ennen kaikkea loppukäyttäjälle paranee. On ollut mahtavaa olla mukana Petjan ja kumppaneiden matkassa seuraamassa Respect Projectin kasvua ja hienoja hankkeita, joita he ovat tehneet. Tehokkaalla työskentelyllä, hyvin hoidetuilla projekteilla ja ennen kaikkea hyvällä asiakaspalvelulla on tälläsissa tarinoissa aina todella suuri merkitys”, Homerunin operatiivinen johtaja Valtteri Kautto sanoo.

 

Onnistunut viestintä takaa onnistuneen urakan

Suomessa ja Ruotsissa toimivan HomeRunin Valtteri Kautto tuntee hyvin niin asiakkaan kuin asukkaan haasteet: HomeRunin asiakasyrityksiä on toista sataa ja käyttäjiä kymmeniätuhansia. ”Perusasukkaalla linjasaneeraus on pahimmillaan kriisissä elämistä. Kehno tiedottaminen vain pahentaa asiaa, kun postiluukusta kolahtaa lippuja ja lappuja, joista pitäisi osata tulkita asiat oikein.”

Asukkaiden ja vuokralaisten elämän helpottamisen lisäksi HomeRun tuo selvää säästöä myös meille. HomeRun automatisoi esimerkiksi osakasmuutosprosessin, joten siinä säästyy aikaa ja virheet vähenevät. Myöskin tiedottamisen jalkatyö on vähentynyt ja viestintä on nopeutunut, kun meidän ei tarvitse käydä viemässä asuntokohtaisesti omia viestilappuja.

Kukin asukas tai osakas saa palveluun oman sivun, josta voi käydä lukemassa tiedotteet ja tehdä mahdolliset asuntokohtaiset tilaukset verkkokaupasta. Palvelun kautta saamme myös lähetettyä kaikille käyttäjille sähköpostin tai tekstiviestin. HomeRun toimii verkkopankkitunnuksilla selainpohjaisesti ja se skaalautuu mobiililaitteisiin, joten HomeRunia käyttääkseen ei tarvitse ladata erillisiä sovelluksia.

Meille on tärkeää onnistua tiedottamisessa ja HomeRun on tehnyt sen helpoksi. Untolanpuiston kohteestamme saatu palaute kertoo ytimekkään osuvasti onnistumisesta: ”Hyvä tiedotus ja aikataulussa pysyttiin hyvin. Luotettavuus. Järkevät lisätyöt.” Tätä kohti seuraavissakin hankkeissa!